Zuid Drenthse golfbaan

1 september 2019 - Nieuw-Amsterdam, Nederland

Zondag, rustdag. De bruggen zijn per 1 september gesloten op zondag, dus verplicht hier blijven. De boot even aan de walstroom leggen, doet de walstroomkabel het plots niet. Raadsel hoe dat nou weer kan, de omvormer doet het wel, maar het lampje op de walstroomkabel brand niet. Met een boot is er altijd wat. Zal tzt zich ook wel weer oplossen, maar betekent wel geen warm water in de boiler

We gaan naar de zuid Drenthse golfbaan, een heel aparte 9 holes baan, lijkt op een links baan, veel heuvel en zandpartijen. Ecologisch verantwoorde baan. We moeten nu bijna 10 km fietsen, helaas is Debby's fiets niet ondersteund, dus zij moet zelf trappen. Ze wil niet dat ik haar tas overneem. De weg is rechttoe rechtaan, typisch veenstreek. Het weer is goed, wat bewolking na de heftige onweersbui van gisteravond, maar de zon gaat erbij komen. Na wat inslaan, starten we. Het is erg rustig, dus geen gestress. Debby heeft al spanning genoeg tgv haar ' ptts' door vorige week. Hole 1 is een 145m par 3 over het water, de afslag is mooi op de green en de par gemaakt. De holes zijn erg gevarieerd, mooi aangelegd en verwerkt in de natuur met zandpartijen en begroeiing. Het nodige water maakt de uitdaging compleet. Er doen zich geen incidenten voor, ik blijf goed achter de bal, en gelukkig geen flight achter ons...

Na 18 holes willen we wel even in de bar zitten en gaat het 0% biertje er lekker in, ook de van Dobben bitterballen zijn welkom. De fietstocht terug doen we nu gezamenlijk, ik trek Debby en dat gaat een stuk makkelijker voor haar. Maar al met al zijn we na 2 x 10 km fietsen en 18 holes lopen met tas best moe. Dat betekent op de boot even aankomen, douchen en even plat. Na een uurtje gaat Debby een gezonde maaltijd salade maken waar we leeker van eten. Een bezette, best inspannende, maar mooie dag. Ik ben blij dat ik deze golfbaan heb kunnen spelen. Zeker een idee om eens een weekend in het wellness hotel een arrangement te boeken. Morgen weer varen richting Hoogeveen, mogelijk daar een oplossing voor de walstroomkabel?