Rust in Lemmer

6 september 2019 - Joure, Nederland

Na de lange vaardag van gister, vandaag wat rustig aan. Dat betekent wat langer liggen, koffie op bed, liefzijn voor elkaar. Het is best fris, de kachel aan. Tegen 11 uur de gordijnen open en plannen maken: Lemmer in, Debby's fiets laten nakijken, boodschapen, nautische winkel voor fenderventielen en Riwax shampoo voor de boot etc. Op de fiets eerst naar de fietsenmaker, die wil wel kijken en we krijgen een leenfiets mee. Lemmer is een leuk plaatsje langs het water, veel terrasjes en boten langs de kade. Koffie met appeltaart lijkt ons een passend plan, dus terras op. Heerlijk, wat een goede appeltaart hier! Verkwikt bekijken we Lemmers museum. Boodschappen bij de Spar. Debby gaat met de boodschappen naar de boot en ik naar de fietsenmaker. Hij heeft helaas het defect niet kunnen ontdekken/ repareren, dus dat moet maar in Doetinchem verder bekeken worden. Na een kop soep en kräcker op de boot varen we half vier weg. Het weer is ontstuimig geworden, pittige wind, grijs en buiig. We varen over de Grote Brekken, Koevordermeer en Langweerderwielen. Best fris en regenachtig. We leggen aan een steiger langs de Noarder Alde Wei, alleen, kachel aan. Morgen naar thuishaven en boot schoonmaken etc. Maandag weer naar huis.

1. Yvonne:
    6 september 2019
    Mooi om jullie nautische belevenissen zo te kunnen volgen, nooit geweten wat er allemaal bij komt kijken !
    Veel succes met de schoonmaak en tot maandag. Liefs van Youp, Miep en Yvonne