Golf op Thulsfelder Talsperre

15 augustus 2022 - Oldenburg, Duitsland

Goede nacht gehad in hotel Alexander, lekker ontbijt bijgeboekt, dus dat nu gaan genieten. Broodjes, yoghurt met zonnepitten, goeie kan koffie. We zitten lekker in erker van ontbijtruimte. Rustig hier. Mooi hotel, zeer betaalbaar. Dan nog een klein uurtje voor vertrek doen wat je doen moet, oa sudoku. We gaan langs de Lidl voor een broodje en drinken in de baan. Het is bijna 45 min rijden naar de golfbaan, de hoofdweg is afgesloten ivm werkzaamheden, op de website staat de omleiding, maar we proberen toch de normale route en kunnen met enige moeite om de afzetting heen rijden naar het golfcomplex. Het is ruim van opzet. Betalen, trolly huren en naar de drivingrange inslaan. Bij het clubhuis ligt een grote kater genietend van de warmte, blijkt er zich thuis te voelen, komt zoda de baan open is, en vertrekt weer bij sluiting. Onze afslag is half twaalf. De  baan is vrij breed, fairways droog en hard, greens zacht en wat traag, maar mooi groen. Het spel is wisselvallig, erg warm in de baan. De tweede negen gaan min of meer zwijgzaam eci. Dan begint het in de verte te rommelen en wolken pakken zich samen, zo onder zo boven? Bij hole 17 breekt het los, plensbui, even schuilen en als het weet wat minder wordt maar door, maar wel kletsnat. Snel naar clubhuis. Lekker 2 x 0% biertje in glaspul. De regen stop en we kunnen droog naar de auto lopen. Dat was de vakantie, morgen naar huis. In het hotel verder lekker dochen en op bed je ding doen, tukje etc. Eten doen we verder niet, gebruiken wat we hebben aan cracker, banaan. Een goede nacht.