Randers

12 augustus 2022 - Randers, Denemarken

We gaan weer naar het zuiden. Het weer is prachtig, warm. Na ontbijt en wat na praten met verhuurder, vertrek richting Aalberg. Aldaar  bezoek aan viking grafheuvel Lindholm Hoje. Mooie plek met ronde en ovale graven, voor resp vrouwen en mannen., Vorm van een schip voor de man.

Dan naar museum Aalberg,,parkeren in garage,. Museum is waardeloos, alle uitleg in Deens . Teleurstellend. Verder met auto naar Fyrkat bij Hobro. Een viking museum dorp alwaar oude ambachten uitgeoefend worden, beetje rond lopen en dan naar de vestingheuvel. Mooie plek. Na een lekker ijsje, het is nog steeds erg warm, en route naar overnachtingsplaats. Een huisje op een camping?

Het blijkt een aparte plek te zijn, het oudere echtpaar dat het runt, heeft geen hulp en dat kan je zien, wat verwaarloosde indruk maakt het geheel, zij metmheuk en knie problemen, hij oud. Het huisje is compleet maar eenvoudig. Ik dacht de auto aan de stroom te leggen, maar de stopen sprongen, ???, Debby epwas met inductieplaat bezig, mgl teveel van goede? Lekker sla gegeten en na herstel van stroom een visje. Morgen linea recta Oldenburg