Er komt heel wat uit

8 september 2019 - Terherne, Nederland

Vandaag, zondag 8 september, gaan we de boot verder leeghalen. Maar hoe krijgen we dat allemaal mee naar huis. Debby stuurde gister een sos naar de boys en hulp wordt direct geregeld. Om 8 uur appt Stephan dat hij vertrokken is, dus wij snel uit de veren en verder voorbereiden. Tegen tien uur ardiveert Stephan met vriend in grote bestelbus. Deze stouwen we goed vol met fietsen, tafel, koffers en tassen met allerlei keukengerei, boeken, golftassen, zwemvesten, gereedschapen etc etc. We drinken nog gezellig koffie op de boot en na twee uurtjes vertekken ze naar Doetinchem. Geweldig dat dit kon, scheelt ons een keer extra naar Terhorne rijden. Zoveel fijner dat het in een keer afgehandeld kan worden, dan kan je het ook afsluiten. Debby en ik gaan daarna verder met schoonmaken en opruimen, Debby meer binnen, ik meer buiten de boot. Ik wil graag de romp weer schoon hebben, staat zoveel mooier. Dat lukt aardig, de ene kant vanaf de steiger, de andere over de railing hangend borstelen en poetsen. Als afsluiting van de vakantie gaan we in het dorp eten. We evalueren de 5 weken en komen tot de slotsom dat het een mooie tijd is geweest op de boot met veel natuur indrukken, rust door de zekerheid van goede zorg voor de poezen door Ivonne thuis, waardoor genieten meer ontspannen mogelijk was en een basis tuning door de dagelijkse  teksten van Krishnamurti. In het begin waren er wel enkele strubbelingen, maar dat is niet vreemd als je 24/7 zo dicht op elkaar zit. Samen groeien is ons motto en dat willen wij vast houden.

De boot is nu leeg op een paar kleine dingen na om te kunnen slapen en ontbijten. Morgen de laatste hand en de boot binnen leggen en dan weer naar huis.

1. Yvonne de Zeeuw:
    8 september 2019
    La Linea ligt er blinkend bij, een aanstaande koper wordt hier meteen verliefd op. Ze heeft jullie vele mooie vaaravonturen gegeven, met de elementen en met elkaar.
    Ik hoop dat ze een liefdevolle nieuwe eigenaar gaat vinden.