Regen, wat te doen?

4 september 2019 - Blokzijl, Nederland

Net als de eerste week, lijkt de laatse week gedomineerd te worden door de regen. Vanacht hebben we prima geslapen, het was windstil, de boot lag rustig itt tot gisteravond toen de golven van opzij kwamen en de boot nogal schokte. Gisteravond was het avond licht prachtig, tegen donkere wolken op de achtergrond maakt de de zon een gouden licht over de bosrand en oevers. Het is zo heerlijk zo buiten te zijn en alle moois te zien, zulke andere indrukken dan wanneer je thuis bent.

Vanmiddag is er zware regen voorspeld, we moeten water halen en Emmeloord lijkt wat ver. We besluiten naar Blokzijl te varen, daar is water, is niet te ver en kunnen dan voor de regen boodschappen halen. Half elf varen we weg, over de Beulakerwiede , Giethoornse meer en komen net voor twaalf ( lunchpuaze sluis) aan. We zijn de laatse schutting voor 12 uur en leggen vast in de haven. Bekende plek, altijd leuk dorp met veel oude huizen aan de havenkom.

We doen de boodschappen bij de coop, lunchen lekker en rusten. De regen komt met buien, doch lang niet zo erg als voorspeld. Het avondeten dachten en kibbeling bij de visboer te halen, maar die blijkt al gesloten. Dus maaltijd salade, stukje ( vaga) vlees en fruittoetje.

Ruben belt of we het weekend van 20- 23 sept,op Missy kunnen passen, hij gaat dan naar Terschelling met MCE. Oke natuurlijk.(

Morgen maar verder plannen, Emmeloord of via Ossenzijl naar Friesland?

1. Yvonne:
    4 september 2019
    Met de zomerkoninkjes op je bord, ophouden jullie het zomergevoel nog wel even vast !