Leeghalen

7 september 2019 - Terherne, Nederland

Het is zo stil waar we liggen, dat we pas om 9 uur wakker worden. Vannacht wel gestoord door een mug. Nu ik ze zie, kan ik ze niet dood slaan, vannacht toen ze vervelend waren door mij te storen, had ik het wel gedaan als ik ze kon zien. Nu hinderen ze mij niet, dus waarom nu nog dood slaan?

Het is maar een klein stukje naar de jachthaven in Terhorne waar de boot ( te koop ) ligt. Maar evenzo goed mooi varen met donkere wolken in de verte, de buien zie je eruit zakken. Wij varen droog, er zijn wat zeilwedstrijden op het Sneekermeer. Na de Schutsluis Terherne varen we stuurboord uit en leggen aan in de haven op dezelfde plek als waar we 4 weken geleden lagen. Tja, 4 weken weg geweest, veel indrukken, veel meegemaakt en dan lig je weer hier, alsof je niet weggeweest bent.

We overleggen over de situatie rond de verkoop gan de boot. We hebben waar we hier liggen nou niet de indruk dat het voortvarend aangepakt wordt, zeker de presentatie en zorg voor de boten bevalt ons niet. De contacten met Perdro boot klinken beter, de boot ligt daar binnen, wordt schoongemaakt en schoongehouden en je krijgt voor je boot wat je overeenkomt. Debby belt nogeens met hen en ik ga hier naar het kantoor om te melden dat we er weer zijn, of de ligplek oke is etc. Opvallend vind ik dat, als ik mij weer meld, er geen enkele belangstelling is naar onze tocht en of alles oke gegaan is etc etc. We kunnen blijven liggen, er is plek in het boothuis, maar wij willen eerst de boot leeg halen, schoonmaken en dan naar binnen varen. Dat zal maandag worden, zondag is het schiphuis afgesloten.

Na het telefontje van Debby met Perdoboat, besluiten wij daar verder mee te willen, ze kunnen de boot zelfs hier ophalen en naar Zuidbroek te varen. Dat scheelt ons heel veel gedoe en organisatie.

Nou de boot leeghalen is nog niet niks, er komt veel uit, zoveel dat we Stephan vragen met een bestelbusje hier te komen om een lading mee te nemen ( fietsen, golfspullen, gereedschap, boeken, prullaria, huishoudelijke zaken etc etc. )  Super hoe de jongens klaar staan om ons te helpen. Het wordt een hele verhuizing. Maar ook wat pijnlijk smartelijk om de boot zo leeg te halen, de ziel gaat eruit...