Naar Himmelpforten

13 augustus 2022 - Himmelpforten, Duitsland

De nacht best wel goed geslapen in het bungalowtje, ondanks chemisch toiletje. S ochtends maar met douchen plassen. Broodje eten, koffie. Opruimen en inpakken. De route richting Gluckstad zal de kortste zijn, niet Margriet route. We beginnen met 40 procent lading en zullen ergens moeten opladen. Het rijdt vlot, veel vakantie verkeer weliswaar, Duitsers ins  Heimat, zwarte zaterdag? Bij  Aarhus en Vejle af en toe file tgv ongeval en soms ook zomaar" als we nog 80 km over hebben stoppen we bij een pomp, wordt  hier goed aangegeven dat er ook electrapunt is. Gelukking is de snellader vrij, en werkt goed. Een uurtje zal het nodig hebben. Binnen een shop met zitplekken, koffie met kaneelbroodje gaat er wel in, bij weggaan een broodje mee voor onderweg. Dan verder naar Gluckstad, bekend van de eerste nacht. Debby wil graag de eendjes kopen welke ze toen gezien had, dus even door en niet rechtstreeks naar de Elbe pont. Winkel is gelukkig nog open. Dan naar de pont, lange file van bijna 1 kilometer. Gelukkig zijn er meerdere veerboten in bedrijf en kunnen  we met de derde mee. 13 euro. Leuk tochtje, het is lekker weer op het water. Aan de overzijde is net nog 30 km naar overnachtings hotel dus eind in zicht. Mooie kamer, eigen badkamer. Lekker even douchen en even horizontaal. Dan naar Burger drive, 13 km verderop. Ieder een menuutje. De avond verder op bed met ipad.