Gewoon maandag

2 september 2019 - Echten, Nederland

Om tien over zeven wakker, best al het nodige verkeerslawaai, maar toch maar nog een uurtje lekker liggen, ook nog even geslapen. De bruggen gaan weer om 9 uur draaien. Vandaag gewoon verder over de verlengde Hoogeveensevaart. Het weer is zonnig als we wegvaren. Weinig bijzonders, de bruggen draaien vlot, wachters, veelal vrouwen in oranje hesjes bedienen de bruggen in combinatie. Dus komen de brug draaien en na doorvaart weer sluiten, fietsen snel naar de volgende en doen hetzelfde en dan veelal nog een. Pittig werk, stukken goed doorfietsen en dan weer terug. Nu mooi weer, maar met regen is het andere koffie. Onvoorstelbaar dat je als recreant zo op je wenken bediend wordt en dat zonder kosten. En inderdaad komen er flinke hoosbuien. Tussen 12 en 13 uur lunchpauze voor de brugwachters, we liggen voor Geesbrug, dus ook voor ons pauze. We varen de route terug welke wij in 2013 heen naar Duitsland voeren. Herkenbare punten als Oosterhesselenbrug alwaar we overnacht hebben. We varen langs Hoogeveen en leggen bij Echten aan, alwaar een prima ligplaats met stroom. Al met al een gewone dag met hollands weer en een vaartocht zonder ups en downs.

Morgen naar Meppel en dan kiezen hoe we naar Friesland gaan, via de Weerribben of de polder, eventueel Ijsselmeer.