Veenvaart

31 augustus 2019 - Nieuw-Amsterdam, Nederland

Het is weer mooi wakker worden zo in de natuur. Het water en de rietkragen koesteren elkaar in de ochtendzon. De schrijvertjes schren met horten en stoten over het water, hun poortjes maken een hele lichte indruk op het wateroppervlak. De berken hebben al iets geel in hun kruinen, de herfst kondigt zich subtiel aan.

We genieten van de ochtend op het achterdek, lezen eerst de dagoverweging van Krishnamurti, eten en drinken koffie en trekken dan de dagkaart van Tarot. Goed begin om samen te richten op essentie van dat wat is en de intentie van de dag.

Tegen half elf varen we weg, rustig aan, smalle vaart en veel moois te zien. Bij de koppelsluis is het half twaalf  en leggen we daarachter vast, tussen 12 en 13 uur wordt er niet meer geschut. Broodje met bebakken ei, tomatensoep, altijd lekker.

Daarna volgen nog de spaarsluis, Oranjesluis en Erica sluis. We willen in Nieuw Amsterdam vasrleggen. Schijnt wel een goeie ligplek te zijn. Ik had plan om morgen te gaan golfen op de Zuid Drenthse, maar Debby twijfelt nog, heeft last van haar armen na de inspannende schoonmaak van motorruim en tevens nog wat haperingen na golfincident in Veendam.

Nu blijkt dat vanaf morgen, zondag 1 september, de bruggen niet meer draaien op zondag! Dus we moeten hier wel een dag blijven liggen, dus dan komt een golfbaan wel erg goed uit. We reserveren 13.04 afslagtijd. Moeten wel 9 km fietsen, jammer dat Debby's fietsmotor niet werk. Ze gaat nog even hier langs een fietsenmaker, maar hie heeft dit merk niet, zegt wel,dat het mogelijk defect van de kabel naar de motor is.

Boodschappen bij de Lidl en samen lekker de avondmaaltijd bereiden.