Bezoek werf Meyer

26 augustus 2019 - Papenburg, Duitsland

Vanmiddag om 3 uur hebben we gereserveerd voor het bezoek aan de werf. De ochtend is vrij, maar we worden om half negen, zijn net op, gevraagd de boot te verleggen ivm bagger werkzaamheden. Dus dat maar gedaan, we liggen nu voor het clubhuis, zien nog steeds geen mens, behalve nu twee voor het baggeren. Wat een obstakels ontmoeten we hier?!

We hebben de tijd, schoonmaken, opruimen as usual, Debby neigt  naar migraine , neemt een pil en gaat liggen. Na een boterham en douchen, trekken we de dagkaart vd tarot. Dit geeft aanleiding tot een goed gesprek waarbij frustraties over en weer benoemd worden en niet verworpen. Ons streven is toch om goed te communiceren en zaken gewoon over en weer te kunnen benoemen. Helaas blijkt de praktijk weerbarstiger, maar we blijven leren en proberen. Mijn voeten worden verzorgd, beste blaren. Op de fiets om half twee richting Papenburg, lekker voor de voetjes, alleen Debby moet echt trappen, haar motortje doet het niet. Aangekomen parkeren we de fietsen bij VVV en melden ons aan, nog even een goedmakertje op het terras, apfelstrudel met ijs en slagroom en kop koffie. Mijn lopen is moeizaam, maar zal moeten. Om 3 uur met de bus naar de werf en daar een heel uitgebreide rondleiding en bezichtiging gekregen. Erg interessant, mooi te zien hoe efficiënt de bouw van cruise schip gaat. Allemaal module bouw, 18 maand planning en 18 maand bouwen. Giga schepen, voor tot wel 4500 gasten en 2000 personeel. 18 lagen hoog, 35 meter breed en tot 95 meter lang, met cart banen, zwembaden, glijbanen, zweefcabines, hoogte cabine tot 100 meter boven zeespiegel etc etc. Alles kan. Robotica ipv. barpersoneel. Veel filmmateriaal. Na het bezoek met de bus en fiets terug, even de voeten hoog, alc. vrij biertje. Rustig avondje, watertank vullen en morgen dan weg richting Haren.

1. Yvonne de Zeeuw:
    26 augustus 2019
    Wat ervaringen doen jullie op tijdens deze reis, zowel fysiek, mentaal alsmede spiritueel. Als je ook zo dicht op elkaars huid zit, kan je er bijna niet omheen om elkaar te zien en te horen. Mooi zoals jullie dat doen, dank voor het delen.