Dokkum

16 augustus 2019 - Dokkum, Nederland

De nacht werd slechts gestoord door 1 mug, verder was het oorverdovend stil, geen wind, geen koeiengeloei, geen golfslag, geen verkeers geluiden. Eenmaal hoorde ik een kerkklok in de verte 4 uur slaan. Alleen maar stilte. Aangezien Dokkum dichtbij is, doen we rustig aan, kopje koffie op bed, de dagoverweging  lezen uit Krishnamurti. Fijn zo in vrede en rust te zijn. De jonge bruine koeien naast ons zijn zo mooi, lieve kopjes, glanzende vacht, tevreden grazend en herkouwend. We leggen een dagkaart van de Tarot, voor mij de 'dood', maar dat moet gezien worden als afscheid nemen van het oude en een nieuw begin. Om half een varen we naar Dokkum en leggen in de stad aan onder de molen. Leuk plekje, enorm veel boten in dit stadje, duidelijk een doorgaans plek voor zeiljachten. Er moet een wasmachine zijn, dus ik ga op onderzoek en ontdek uiteindelijk  dat er op de camping een is, een hele omweg en omzwerving door de stad gemaakt met twee tassen wasgoed. Het is na 50 minuten klaar, dus eerst terug naar de boot, net een kopje koffie doen en dan samen weer naar de wasmaschine om het in de droger te stoppen. Dan verkennen we Dokkum verder, erg leuk stadje, veel winkeltjes, best gezellig druk. Een ijsje wel verdiend, de keerplek van de Elfstedentocht gezien, de St Martinus en Bonifatiuskerk binnen bekeken. Ja die werd hier in 754 nC vermoord. De Friezen hadden geen behoefte aan zijn missiewerk.Dan terug naar de camping voor de was en dit op de boot nog even uithangen omdat het nog niet echt droog is. Ik ga lopend naar de Lidl voor wat proviand en Debby begint alvast het eten voor te bereiden. Kom ik thuis, is de maaltijd klaar! Aanschuiven maar. Heerlijk. Morgen is de verwachting buiig

1. Yvonne:
    16 augustus 2019
    Fijn om zo een beetje met jullie mee te reizen door het mooie Friese land. Ik lees rust en overgave aan wat zich laat ontvouwen, zo mooi .