Van Dokkum naar Groningen

18 augustus 2019 - Ezinge, Nederland

Het is zondag, regenachtig, grijze dag. Ik ben tegen achten wakker, Debby ligt lekker te slapen, dus rustig blijven liggen. Altijd prettig zo de dag te beginnen, meestal doe ik dan wat ademhalings en meditatie oefeningen. Na een uurtje komt Debby bij bewustzijn en staan we op. Lekker douchen en ontbijten. Na het rondje huishouden varen we weg, nog erg grijs om ons heen, maar ook grijs heeft vele tinten. De Dokkumer Ee voert ons naar het Lauwersmeer, prachtig natuurgebied. Wat een ruimte, prachtig spel van water, lucht en riet. Wat een kleuren grijs en groen, ik zou het wel willen schilderen als ik het kon.

Van Lauwersmeer langs Zoutkamp naar het Reitdiep, deze kronkelt door Noord Groningen naar de stad Groningen. Thv Ezinge gaan we liggen, helemaal alleen, midden in de natuur. Morgen langs Groningen richting Veendam, dat is wat meer rechttoe rechtaan.

Ik doe nog mijn best het licht in de toilet te maken, heb hiervoor een schoentjestang gekocht in Leeuwarden en nu mooi de gelegenheid mij over dit probleem te buigen. Helaas is het eindresultaat dat het nog steeds niet werkt ondanks nieuwe kopelingen tussen de draden en het doormeten van de verbindingen, nieuwe lampjes, zelfs nieuwe armeturen.  Op een of andere , voor mij onverklaarbare manier brand er geen licht. De zekeringen lijken ook niet het probleem.