Vervolg Canal de Nord

2 augustus 2017 - Libermont, Frankrijk

Weer vroeg uit de veren, dat is voor ons kwart over zeven. Quark ontbijt met wat noten en pompoenpitten, koffie en glas thee. Even de krant en Facebook checken en dan de eerste sluis in, nr 8 . De sluizen zijn hier genummerd, totaal 18. We willen in Peronne boodschappen doen, na sluis 13 . Volgens Google maps is daar een Lidl dichtbij. Half een zijn we daar en mogen van de sluiswachter blijven liggen . Met de trolleys gaan we op pad, ik heb de mobiel met Google maps paraat voor de route. Helaas blijkt de afslag die ik dacht te nemen niet te bestaan, mijn vrouw zei dat al,  loopt inderdaad op maps ook niet door Er zit niets anders op dan door een greppel over een bult te klimmen, via braak liggend terrein ons een weg te banen door bramen en wilde planten naar de openbare weg. Doch na 100 meter staan we dan we bij de Lidl! Echter zelfde route terug maar nu met 3 tassen boodschappen. Geen kleinigheid over de bult te klauteren met de boodschappen .

Boodschappen Péronne

S avonds heerlijk op dek gegeten en voor het eerst een beker wijn erbij. Het werd een lange zomeravond met lach en een traan. Het nodige uit het verleden passeerde de revue. Met "schoon schip" weer verder

Samen op weg...... De beste gesprekken hebben we op de boot...tijd en aandacht voor elkaar.

1. Anja:
    2 augustus 2017
    Een avontuurlijke tocht, met resultaat. Heerlijk om lopend te winkelen, hetzij, door struiken en gewassen. Met volle trolly's weer bootwaarts.
  2. Anna wijtmans:
    2 augustus 2017
    Wist niet dat Lidl ook in Frankrijk zit. Is dat een wereld-winkel of zo?
    of "beperken" ze zich slechts tot Europa?