Laatste dag Nederland

19 juli 2017 - Tholen, Nederland

Vandaag een kortere vaardag, naar Tholen. Wel prettig, afgelopen twee dagen waren relatief lange vaardagen. 5 a 6  uur varen per dag is goed en prettig, veel langer hoeft niet. Maar soms bepalen de omstandigheden wat je wel of niet kunt, bv of er een ligplaats is, hoe het weer is, veel sluizen etc.

Er is slecht weer opkomst, dus zorgen dat we liefst daarvoor in Tholen zijn. We nemen de Volkeraksluizen en varen over het Volkerak naar de Schelde Rijnverbinding. Een groot bord op de oever wijst de weg richting Antwerpen, daar moeten we heen. Het slechte weer komt eerder dan buienradar liet zien, luiken en tent dicht! Een pittige stortbui met onweer trekt over, mooie luchten te aanschouwen. Prachtig schouwspel. Bij binnenlopen van de jachthaven van Tholen is het gelukkig weer droog en rustig en we steken achteruit in een box. Lunch tijd en vanmiddag wat freewheelen. Morgen de grens over, Belgische vlag in de mast en door de havens van  Antwerpen naar jachthaven Willemdok. Daar blijven we 2 nachten om in Antwerpen een stukje cultuur te snuiven

1. Anna wijtmans:
    19 juli 2017
    Wat zal deze reis een paar prachtige reisalbums opleveren. Fijn winterkarweitje.
    heerlijk om zo met jullie mee te reizen, zie en hoor ik nog eens dingen die ik niet kende. Mooi meegenomen.
    Ik blijf graag meevaren van hieruit.
  2. Anja:
    19 juli 2017
    Het brakke water, een mooi eiland. Genieten nog van het stukje Holland voordat jullie het verlaten.