Bunkeren

18 juli 2017 - Numansdorp, Nederland

Bij het ontwaken ligt de boot inderdaad een stuk lager, vannacht ook nog wezen kijken of de boot nog goed lag, toen keek ik hoog boven de kade uit, nu kijk ik er tegen aan. Bijzonder dat zo ver landinwaards het getij nog zo waarneembaar is. We varen de Lek af, slaan af naar bakboord de Noord op langs Ridderkerk en stoten op Dordrecht. Hier gaan we nog diesel bunkeren. In het buitenland is ze duurder. Nu is het hier ook niet bepaald goedkoop, het doet altijd weer even au als je 600 liter moet afrekenen. Ook de watertank vullen we zodat we weer geheel voorzien zijn. Het neemt al met al een uur in beslag en varen langs Dordrecht met zijn prachtige kade. Via een stukje Oude Maas en Dordtse Kil naar het Hollands Diep. Het hele traject is een stuk drukker met grote vrachtschepen, je moet stuurboord wal houden en bij afslaan en oversteken goed uitkijken. Rijkswaterstaat heeft op drukke trajecten dan ook zogenaamde recreatie geulen uitgezet, om beroeps en recreatievaart te scheiden. " In iemands vaarwater zitten"  is een bekend gezegde dat hier op slaat.

1. Anja:
    18 juli 2017
    Wat gastvrij, dat wij vanuit onze eigen stek gewoon mee kunnen beleven en varen. Leuk hoor. Goede vaart verder met elkaar.