Champagne

19 augustus 2017 - Dormans, Frankrijk

Gisteravond na het diner bij Macdonalds geen zin meer om boodschappen doen, dus dat moest vanochtend gebeuren. Het is inderdaad mooi weer geworden. De Carrefour is niet te ver weg, we hebben ieder een trolley voor de boodschappen. Enorme winkel zo groot, mij te groot, je zoekt je ongans naar wat je nodig hebt. We varen uiteindelijk 12 uur weg. Het is in deze streek een stuk mooier, wijngaarden voor de champagne tegen  de heuvels, zeker in de zon is dat een mooi gezicht. De gebruikelijke sluis perikelen. We varen niet lang door, Epernay is niet haalbaar vandaag. We leggen aan bij Dormans, een vlonder bij een camping. 4 euro, is te doen, en we hebben wifi via de versterker. De camping verkoopt champagne, dus nu maar een fles mee genomen. Smaakt voortreffelijk en Debby kookt, wat kan het leven goed zijn ..... Na het eten maken we een leuke wandeling naar het stadje, alles met bloemen aangekleed, maar wel armoedig. Wat zie je nog meer: paar piźza en dőner eethuisjes, een kerk en huizen met de luiken dicht. Alle huizen maken een armoedige indruk, er wordt zo lijkt het, weinig tot niets aan onderhoud gedaan, kozijnen worden niet meer geschilderd, alles bladdert kaal. Anders dan bij ons. Er is feest, kermis, maar er is geen hond. Zo dood als een pier. het strekken van de benen doet altijd goed, het vallen van de avond is prachtig aan de voeten van dit stadje en de champagne laat ons als roosjes slapen

1. Anja:
    19 augustus 2017
    Morgen de rollen omdraaien. De kokin aan de champagne en de kapitein achterhoek het fornuis.