Wat een regen

18 augustus 2017 - Château-Thierry, Frankrijk

Het regent nog steeds, er hangt gewoon een grijze sluier over de wereld hier. Nou dan heb je niet veel moed om 7.15 uur eruit te gaan. Dus half uurtje erbij. Maar goed, in bed liggen verandert er niets aan, dus uit de veren. Ontbijtje, krantje via internet en facebook , onze routine zou je kunnen zeggen. Half tien los en direct door sluis Saint Jean waar we voor lagen. De Marne heeft alleen maar met bomen begroeide oevers, geen doorkijkjes, geen dieren of bloemen, wordt een beetje saai, zeker met al die regen. We krijgen een afstandsbediening voor de volgende sluizen, totaal 18 in de Marne. Deze zijn blijkbaar geautomatiseerd, en de rest wordt dit najaar in orde gebracht. Het invaren van de sluizen blijft lastig door de stuwen direct ernaast. Het schutten verloopt vlot, ze hebben in de gerenoveerde sluizen glijststangen gemaakt, dat is echt prettig. In de loop van de middag wordt het lichter en de voorspellingen zijn dat het weer mooi gaat worden. We komen op een hoger niveau, gaan de wijngaarden zien, we zijn per slot in de Champagne streek!. Dat geeft de burger weer moed..

Eind van de middag leggen we aan in Chateau Thierry. Tot groot genoegen met een Macdonalds! Niet zozeer voor de snack, als wel voor de wifi! Alles bijwerken en een paar schaak apps downloaden, schaken vinden we deze vakantie leuk om te doen en te oefenen.

Na het diner gaan we zo boodschappen doen. Morgen laatste stuk van de Marne, naar Epernay, als we het halen, de hoofdstad van de Champagne.......