De Eerste golfdag, Lanzarote

12 januari 2023 - Playa Blanca, Spanje

Afslag is om 11 uur, half uur rijden dus wekker op 8 uur en wel eerst ontbijten. Ik heb altijd wel dat ik mijn loopje heb in zulke buffetzalen, neem veelal hetzelfde wat mij bevalt, croissant, jam, eitje, broodje met kaas, koffie twee maal. Banaan mee voor in de baan.

Ontvangst is  vriendelijk, gratis token voor drivingrange, aldaar sla ik ze erg goed. Afslag tee één oké , verder redelijk, maar ook wel forse missers, veel harde wind maakt het ook lastig. Flight voor ons, moeten ook wachten op flight daarvoor. Op hole 10 een blinde slag, ik dacht dat ik wel kon, maar zit er ook wel erg goed op en als we over de heuvel zijn, staat de flight voor ons ons op te wachten, mijn bal opgeteed. Bal tegen de hand gekomen. Erg vervelend, maar na excuses is probleem uit de lucht, straks een drink op het terras. Verder met spelen, wat rommelig door switch van marshal, wij moeten passeren. Na hole 13 komen we op hole18!?, mijn horloge was ook al in de war. Aanduiding niet goed, routing is omgelegd. We spelen 18 uit en dan maar wat gebruiken op terras.

Ik bestel een malt voor Debby en koffie voor mij. Blijkt het toch een gewoon biertje te zijn! Komt best stevig binnen, al jaren geen alcohol gehad! Dan maar een tweede, maar wel zonder....

Even wachten op de Duitsers kan ik ze nog een drink aanbieden. Is alles glad gestreken. Op naar hotel voor een douche en even relaxen. Avondeten  conform tevoren, maar nu met cola.

Lekker slapen.