De eerste dag in Elba Lanzarote resort

11 januari 2023 - Playa Blanca, Spanje

Heerlijk geslapen, lekker bed, verdiende rustdag.

Het ontbijt is even ontdekken wat er allemaal is, te veel, maar toch beperk ik me altijd tot een aantal dingen, de warme worsten en bonen, niet voor mij. Croissant hoort erbij, met jam. Broodje? Ja, maar hiervan minder , wel lekker bruine boterhammen, zelf te snijden. Yoghurt met maanzaad nootjes, wat honing erbij. Koffie uit de automaat, gaat wel ,twee maal espresso met scheutje melk. De jus d Orange is waterig aangelengd, de smoothie ook niet mijn smaak. Gekookt eitje, al met al best te doen, je kan buiten zitten op terras of binnen in de zaal, maar daar wel wat lawaaiig door kids" . Veel ouders met kleine kinderen hier. Fruit in overvloed. We nemen een broodje en banaan mee naar het huisje voor overdag/lunch.

Vandaag een kennismaking met het eiland, eerst het " groene meer" bekijken bij El Golfo. De Kia rijdt goed, de wegen heel goed en vlak, veel ruime rotondes, veelal snelheidsbeperking tot 80 a 90 km. Het landschap is prachtig, de vulkanen rijzen als pukkels op, bruin rood in de zon, de bodem is bedekt met zwarte brokken steen, pyroplast. Wat een landschap, het lijkt de maan wel. Nooit zo gezien. Met Google maps rijden we over het eiland.

Bij El Golfo zetten we de auto neer en lopen naar de kust, het groene meer is duidelijk te zien, de kustlijn prachtig met blauwe zee en witte branding, veel wind hier. Beetje struinen over het pad, links en rechts, kijken en nog eens kijken,  je ogen uit...

Na een uurtje weer en route, even langs de golfbaan van morgen, kijken hoe het erbij ligt. Op het terras een alcoholvrij biertje gedronken, maakt een prettige indruk. Daarna op naar de Lidl voor wat inkopen voor de golfdag van morgen. Bolletjes, melk, water en wat chocolade. Dan naar Playa Blanca,  we gaan langs de haven, leuke kade met souvenirwinkeltjes de haven met veel bootjes en een aantal veerboten die binnen- en uit varen.

Terug in het resort, we hebben een huisje , nr 354, een van een blokje van vier. Lekker even relaxen en douchen en dan klaarmaken voor diner. De zaal heeft een groot buffet met veel keus. Salade bar, vlees, vis pasta etc etc.

Zitten lekker buiten, wel een gasbrander in de rug. Fles water erbij, en oppassen niet te veel te eten, wel ijsje toe.

Na diner tijd voor douche en massage, heerlijk voor ons zelf, goed begin van de vakantie