Het vertrek

10 januari 2023 - Playa Blanca, Spanje

Alles geboekt via Golftime, vlucht met Transavia op woensdag 10 januari, retour zaterdag 21 januari.

5 x golfen, 3 x Lanzarote golf, 2 x Teguise en dat om de dag.

Dinsdag avond auto ingepakt, en woensdag op 3.15 uur op om  om 4 uur weg te rijden naar Eindhoven. De vlucht vertrekt 6. 55 uur, om half zes staan we in de vertrekhal. Drie balies met lange rijen, 12 balies om in te checken met boardingpass, maar die hebben we niet, wij moeten inchecken bij 1 tot 12, dus proberen boarding pass te krijgen uit automaat, maar dat blijkt voor ons niet op te gaan, verwijst naar assistentie? Voor ons niet duidelijk, ik meen dat dat andere incheckbalie is, dus aansluiten. Geen balie van Transavia of met aanduiding van bestemming. Het gaat heel traag en we zien onze tijd verstrijken. Dan maar vragen of dit wel goed gaat, blijkt dat we bij andere balie moeten zijn, nr 13, doch deze wel gezien, maar niet herkenbaar als Transavia. Ondanks dat we aangeven krap in de tijd te zitten, worden we gesommeerd achter aan te sluiten,  bij desk gekomen is het al te laat en kan bagage niet meer ingecheckt worden. Wat balen en zo stom van baliepersoneel! Mopperend en balend zit er niets anders op dan weer naar de auto te gaan en retour Doetinchem. Tegen negen uur komen we weer thuis. Ik ben wat in de war door dit gebeuren na het vroege opstaan en drukke verkeer. Eerst maar een uurtje weer naar bed.

Wat nu? Stephan suggereert een andere vlucht te boeken. Blijkt te kunnen via Düsseldorf, zelf dacht ik in eerste instantie aan vertrek zaterdag met Transavia. Maar we pakken door, boeken en kopen een ticket bij Vueling van Düsseldorf naar  Barcelona, overstap naar Lanzarote waar we dan 22 uur aankomen. Dus daar gaan we weer, Stephan brengt ons weg, onderweg wel opladen ,want accu is na retour Eindhoven wel te leeg. Bij Mac opladen, big Mac erin en weer door. Ruim op tijd op luchthaven Düsseldorf, lekker rustig,  vlot bagage afgegeven en wachten op boarding. Dit gaat vlot, we hebben wel een masker nodig in het vliegtuig. Gelukkig te koop. Goede vlucht, vlot in Barcelona en daar overstap. Toch later dan verwacht landen we op Lanzarote, gelukkig tassen en golftas ook aangekomen. Auto krijgen we vlot mee en dan half uur naar hotel mbv googlemaps.

Aldaar weet men van niets. Ze verwachten ons niet! Na veel heen en weer gezoek blijken we 12 januari in systeem geboekt? Maar wordt hersteld en we krijgen zelfs nog een sandwich met wat fruit in het restaurant.

Hèhè we zijn gearriveerd, gelukkig morgen vrij, even landen....