Sightseeing eiland

17 januari 2023 - Playa Blanca, Spanje

Weer een tussendag,  wel prettig zo, er is ook veel te zien hier. Vandaag naar huis van Omar Sharif, LagOmar. Het is een bewolkte dag met wat buien, duidelijk frisser. De rit erheen is leuk, door gebied alwaar "wijngaarden" zijn. Alhier worden de wijnstrukken geplant in kuilen met muurtjes eromheen, de muurtjes zijn een halve meter hoog en halfrond. Beschermd tegen wind en bevorderd het vasthouden  van water. Enorm intensieve manier van telen, maar kan niet niet anders. Nog bijzonder dat het wil groeien op deze gruis/ grit steen grond. Het huis van Omar Sharif ligt hoog tegen een berg en is bijzonder van bouw en indeling, veel smalle gangetjes en trapjes omhoog. Mooi gelegen met uitzicht over het land en de zee.

Na een heerlijk stuk worteltaart en koffie, op naar de vulkaan grot. Cueva de los Verdes. Weer een stuk noordelijker op het eiland, alhier duidelijk groener en begroeide. De grot is indrukwekkend van grootte en kleuren,  een gids leidt de groep door de grot, we lopen 1 kilometer door lage en smalle gangen afgewisseld met grote ruimten welke mooi verlicht worden. Overal kleine stalagtietjes aan de rots/ lava wanden en hoogten.

Weer buiten is het grijs en nat, we rijden terug naar de zuidpunt van het eiland. Vanavond a la carte eten in Nonna, Italiaans.  Dus douchen, even relaxen en gekleed erheen.

Het is er lekker rustig, het eten is lekker , de cola dood, dus vragen we een nieuw/ vers glas cola.  Nu een week hier alweer, gaat snel, morgen Teguise golf.

1. Debby:
    17 januari 2023
    Mooi verslag.... En ja de taart😋😋😋