Rondje golf club Ribe

5 augustus 2022 - Ribe, Denemarken

Ontbijt in de eetzaal na nachtje in wat benauwde kamer geslapen te hebben en twee maal naar de plee. Kan koffie op tafel, wat slap, verder wel oke. De Ribe golfclub heeft een groot geel clubhuis, oude boerderij lijkt het. Vriendelijke ontvangst door secretaresse, waar ik ook de afspraak mee gemaakt heb. Trolley en ballen zijn gratis. Afslag half twaalf. De baan ligt er mooi bij, brede fairways, mooie greens. Het gaat best lekker, het weer is prima. Niet druk , geen stress. Bij terugkomst is clubhuis leeg, zelfbediening voor een drankje. We nemen 2x2 blikje Carlsberg 0 %. Betalen doen we in euros en in een envelop, onder de deur van de secretaress door. We gaan tevreden naar Ribe terug. Nu nog wat eten. Het wordt een eethuis gerund door naar het zich laat aanzien een irakeese familie. Vriendelijk ontvangst, tafeltje,,komt een nederlands stel naast ons zitten, met de camper 9000 km gereden door noorwegen zweden finland, we beginnen met koffie,,snakken ernaar, we eten een burger en Debby visstick met patat.. Alles best lekker, koffie toe. Rustig avondje , morgen nog een dagje Ribe