Margrietroute

7 augustus 2022 - Snedsted, Denemarken

Vandaag een tocht over de Margrietroute, met Debby aan de kaart" Veel kleinere wegen, maar goed berijdbaar, 80 km snelheid, niet te druk. Mooie omgeving met veel natuur, weinig bebouwing. De route is langs de kust,  e

We stoppen bij een snellader op de Sletten in Sondervig. Gaan wat shoppen, ik een warme jas, het is een frisse dag, Debby een wollen vest en sokken, heks. Boodschapjes voor onderweg. Daarna verder en een stukje met de pont varen, als we aankomen staat er een rij autos en komt de pont net aan. Vertrekt elke heel uur blijkt. We kunnen als een na laatste mee. Leuk even uitwaaien met uitzicht over de waterplas, het is geen directe zee, maar wel in verbinding daarmee. Duurt een 15,minuten en dan rijden we weer verder. Eindbestemming Stjenberg Kro. Een heel vriendelijke ontvangst, maar kunnen niet dineren aldaar ivm personeels tekort. We hebben een ruime kamer, grote douche en toilet. We doen boodschappen en plaatje en eten op de kamer, zetten koffie , heet water uit magnetron, koelkastje voor de kaas en melk. Boeken wel ontbijt en bespreken diner de volgende dag. Als we vertellen dat we de volgende dag gaan golfen , biedt hij ons een voucher aan, de helft van het geld!