Golf op Nordvestjysk

8 augustus 2022 - Snedsted, Denemarken

Een heerlijk verzorgd ontbijt met goede koffie, verschillende vruchtensappen, volle yorgurt en lekkere broodjes. Bij hotelier nemen we 450 dk contant op, makkelijk voor onderweg en kleine uitgaven, dan op naar de golfbaan, gelegen in het natuurgebied . Het clubhuis is twee jaar geleden afgebrand, nu een eenvoudig doch best functioneel en compleet houten clubhuis, vriendelijke vrouw die shop beheert en ons wegwijs maakt. Na inslaan en putten op naar hole 1 van zuid course. Een wonderschone baan met gevarieerde holes, niet breed zoals Ribe, maar prachtige layout, een lust voor het oog. Het golfen zelf gaat niet zo goed, na hole drie meldt zich een singlefligt spler, duitser of hij met ons kan mee lopen. Heet Joachim, praat heel veel, opzich niet onaardig, maar anders dan met zn tweeen. Na afloop kopen we een blikje bier. Joachim praak aan een stuk door, over Oekraine, wo2 etc. Na een uurtje , het wordt koud, stappen we op en in hotel lekker warm douchen en klaarmaken voor diner.

Het is goed bezet in de eetzaal, ieder heeft een tafelnummer toegewezen corresponderend met kamer nummer. We krijgen heerlijke nieuwe aardappeltjes en een bord met stuk witvis en groent. Best erg lekker, dessert is een appelmoes achtige coupe. Op de kamer koffie en puzzeltje.