L' amour a Namur

24 augustus 2015 - Namen, België

Heerlijk ochtendje rustig wakker worden, lekker douchen, ontbijten etc. De boot samen opgeruimd en binnen schoongemaakt. S middags, tussen de regen door de stad in en kijken. De winkels zijn nu open, leuk hoor hier niet de standaard Kruidvat/Blokker/Etam etc etc. Mooie steden in België met veel prachtige oude gebouwen. Hongerig zoeken we een plekje, komen in de pizzahut en zowaar WiFi! Vandaag is Martijn jarig, dus via de wattsapp even bijgekletst, na het nodige rond rondlopen terug naar de boot, best wel moe, dus even horizontaal. Het regent flink en de wind is pittig. Na een eenvoudige maaltijd aan boord, we hadden in feite al warm gegeten voor ons gevoel, dus nu wat sla, ik eet wat vlees met brood en een yoghurtje, zijn we snel klaar. Lezen, crypto voor Debby. Maar het casino is wel dichtbij, we willen er wel even kijken. Om half elf gaan we er heen, wat nettere kleren aan. Eenvoudig casino met de gebruikelijke speelautomaten en een paar tafels, niet druk. Voor de 7 euro entree krijgen we een consumptie bon en 5 euro speelgeld, gelukkig heb ik zelf ook wat. Na een anderhalf uur zijn we uitgespeeld, Debby met wat winst, ik iets verlies, zoals gewoonlijk, maar al met al wel leuk en niet te gek. Nu naar de boot en slapen, morgen richting Dinant, hopelijk met iets beter weer.