naar Namen

23 augustus 2015 - Namen, België

Het weer blijft aangenaam, de stemming zit er vandaag goed in! Mooie tocht over de Sambre,  kronkelend door de heuvels, prachtige gezichten op dorpen en de mooie abdij van Floreffe. In Namen stroomt de Sambre over in de Maas. De Citadel van Namen torent hoog boven ons uit. We meren aan aan de kade langs de Maas, voor het casino.  Het weer gaat wat betrekken. Het is rustig op de Maas. Het is zondag en nog tijd om de stad in te gaan, even kijken en vooral even WiFi zoeken, al paar dagen lopen we achter met Facebook, krant en blog. Op een plein hebben we contact en kunnen alle berichten binnen halen, lopen wat rond en dan natuurlijk een terrasje, voor de schouwburg, lekker wit wijntje voor D, en Jupiler voor mij, het worden er twee. Ik had tussen de middag van de wortels welke over waren van de dag ervoor, heerlijk wortelsoep gemaakt en de laatste twee eieren erdoor gedaan, Debby bleek ze nodig te hebben voor de pizzabodem van bloemkool. Gelukkig had ik een supermarkt gezien welke op zondag open was, et j'ai acheté six oeufs. Lekker pizza van bloemkool met tomaat, kaas en Italiaanse kruiden. Avondje aan boord, best wel moe, dus op tijd onder de wol, het regent flink en de wind zet aan.

4 uur varen, 25 km