Dagje eau de cologne

22 september 2015 - Keulen, Duitsland

Vandaag worden we wakker met regen. We blijven in Keulen, dus rustig aan. Kopen nog een uurtje internet, ja dat gaat in deze haven per uur voor 1 euro, waardeloos.  Vandaag staat in ieder geval de dom van Keulen op het programma. Om half elf stappen we met paraplu de stad in.  De dom is indrukwekkend door zijn kolossale grootte. Kan niet zeggen dat het de mooiste kerk is die ik gezien heb, maar wel erg groot. Als we binnenkomen start bijna het middag gebed van 12 uur, dus rustig zitten in de kerkbanken. Hierna wat rondkijken en naar de schatkamer van de dom, een soort museum. Veel prachtige voorwerpen, maar spreekt mij niet zo aan. Even bijtanken bij de Mac, tevens WiFi.  Hierna bezoeken wij het Farina huis, waar Farina in 1709 begon met de productie van Eau de Cologne. Leuke rondleiding en uitleg over parfum en de productie. Is dus wel wat anders dan 4711 eau de cologne.
Moe maar voldaan lopen we tegen 16 uur terug naar de boot, het is inmiddels droog geworden. Even de benen hoog en lekker een warme maaltijd koken. Morgen verder de Rijn af, naar Dusseldorf of Duisburg als we dat halen.