Door de Ardennen.

29 augustus 2015 - Charleville, Frankrijk

De nevels kruipen over het water en rond de heuvels, de zon zal ze zo dadelijk oplossen. Debby vaart weg, ik doe de omloop: touwen opruimen, de fenders blijven hangen, er zullen de nodige sluizen komen. De eerste, vlak bij, is bezet door een lomp schip. Als deze uitvaart, reageert de sluis niet op onze transponder, na veel gedoe eindelijk telefonisch contact met VNF, er komt zowaar na 5 minuten een autootje aanrijden en na enige handelingen van de man, springt het licht op groen. Verder een prachtige dag, veel zon, mooie uitzichten, rustige vaart. We gaan zelfs door tot Charleville , leggen aan aan de kade, tegenover de camping, zowaar nog naast de Big Billy! Na een afzakkertje, vegetarisch lasagne even douchen en een rondje stad. Prachtige bouw, rechte straten uitkomend op rechthoekig plein, alles gebouwd in 1608 met geel zandsteen. De internationale school voor Marionetten is hier.
Na terugkomst nog wat lezen in de mooie zwoele avond zon en op tijd onder de wol.