Seine....eindelijk..

7 augustus 2017 - Chatou, Frankrijk

Eerst even met de trolleys naar de Carrefour in Auvers om wat boodschappen te halen. Altijd prettig om alles aan boord te hebben, dat je niet onderweg weer moet stoppen om te fourageren, is ook niet altijd haalbaar. Water en eten zijn belangrijke zaken om op voorraad te hebben, dan ben je vrij om te liggen waar je kan/mag.

We varen het laatste stuk van de Oise af, erg mooie plekjes waar leuke huizen staan. Duidelijk dat we dichter bij Parijs in een rijkere streek komen. Bij Pontoise kunnen we aan een Halte Fluvale ook nog even water tanken, dus doen. Ik bemerk bij mezelf enige opwinding hoe dichter we bij de Seine komen. Ik heb er zo vaak naar gekeken op de kaart en Google maps en dan ineens ben je er. De samenvloeiing van de Oise in de Seine in een mooi punt. Ik verwachtte veel bootverkeer,  maar er is nauwelijks enige activiteit. Had me zoiets als het opdraaien van het Noordzee kanaal voorgesteld, maar het lijkt wel of wij alleen varen. Ook verder de Seine op is het erg rustig. Nou prima, hebben we het voor ons alleen.  De Seine is hier breed en slingert rust verder. We varen stroomopwaarts, dat merk je licht aan de boot, iets meer weerstand. Het weer is nog steeds zonnig en aangenaam. Voor de sluis van Chatou zou een halte de plaisance zijn, maar lijkt meer op een kade voor beroepsvaart. We leggen er wel aan, kunnen we morgen door naar port de l'Arsenal bij Place de la Bastille. Kreeg vanmiddag de bevestgingsmail voor de reservering. Morgen dus echt op de Seine Parijs in, langs de Eifeltoren, musee d'Art Modern, Grand Palais, Musee d' Orsay, Musee du Louvre, Musee d'Orsay, onder Pont Neuf door, lans de Notre Dame, Sorbonne  Universite, ile de la Cité  en nog veel meer moois. Dat wordt leuk.