Dagje statten

31 augustus 2017 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Na het feestje van gisteravond met diner in de stad en aan boord nog een glaasje, vandaag slenteren in Charleville Mezières, een stad met een prachtig plein omgeven door met zandsteen opgetrokken fraaie symmetrisch gebouwde huizen uit de 17 eeuw. De winkelstraten zijn nog rustig, net als bij ons erg veel klerenwinkels. In de zijstraten ook wel veel leegstand. Het marionettenmuseum is leuk om eens te kijken, mooie poppen, helaas is zijn de tekstbordjes alleen in het frans. Rondje verder door de stad. Langs de supermarkt om wat voor de lunch te kopen en die gebruiken we aan boord. Eten is best belangrijk op zo'n vaar vakantie, zeker op de vaardagen, dan heb je niet veel om handen, anders dan rondkijken, alleen de sluizen vragen om handelingen. Dus geven we lekker en gezond eten de nodige aandacht. Prettig dat hier openbaar wifi is, dus geen beperkingen op het internet. S middags weer een rondje stad met onvermijdelijke kathedraal. Mooi van buiten, eenvoudig van binnen. Nogmaals langs de super voor de boodschappen voor komende dagen, mn groenten en drinken. Zoals gebruikelijk op een rustdag wat schoonmaak werkzaamheden, Debby binnen, ik buiten. Lekker eten aan boord en rustig avondje. Morgen weer en route de Maas af, waarschijnlijk nog twee dagen Frankrijk, dan twee of drie dagen België voordat we weer bij Maastricht Nederland binnen komen.

1. Anna wijtmans:
    1 september 2017
    Leuk ligplekje hebben jullie daar.