Bijkomen van de stadse fratsen en drukte in Parijs in Lagny sur Marne

12 augustus 2017 - Lagny-sur-Marne, Frankrijk

Na het nemen van een sluis in de Marne, sluizen zijn plekken waar ik altijd even" voel hoe ik er in zit", besluit ik dat ik even wil pauzeren in de reis. Ik mis het Louvre...ging jarenlang elk jaar met een vriendin en nu heb ik mijn lievelingswerken niet kunnen zien. Ik stel Peter voor om de stad van ons af te laten zakken en wat te pauzeren in de reis, kunnen we mooi met de trein een dagje terug en het Louvre alsnog bezoeken en ook Musee d'Orsay bezoeken voor de impressionisten die daar hangen. Mijn voorstel vind goed gehoor en dus besluiten we een paar dagen aan wal te blijven liggen in Lagny-sur-Marne alwaar ook Jeanne d'Arc een rol heeft gespeeld, een treinstation is en een gezellig, maar klein stadje. Ik ben best wel wat moe van alle laatste indrukken. Dus meren we daar af, lekker bij het centrum en de brug. Grote beverratten zwemmen met jongen om de boot, grote groepen zwanen zwemmen 150 m verder op en de VVV is naast onze boot, dus vast wel kans op Wifi.