De toeristische Moezel

16 september 2015 - Traben-Trarbach, Duitsland

Vandaag regent het dat het giet, de wind is pittig, geheel ander weer dan we kennen. Alles ziet grijs en donker. Dus maar een uurtje langer liggen. Het weer verandert niet, dus toch maar eruit en verder, op de boot worden we in feite niet nat, alleen in sluizen moet Debby naar voren de regen in. Het vaart best mooi in de regen, en als je eenmaal op gang bent valt het ook wel weer mee. Buien komen en gaan. We komen duidelijk in een meer toeristische streek, veel rondvaartboten en rivier cruise schepen, hele lange loeders. Ze varen hard en dicht langs je en maken veel deining, duidelijk om rekening mee te houden. De hellingen zijn een en al wijngaard, elk dorp met zijn eigen naam voor de moezelwijn, in grote witte letters op de heuvel. De Moezel maakt hier enorme slingers, maar varende merk je daar niet zoveel van. Doel is Traben Trarbach. Net als de vorige dagen klaart het in de loop van de middag op en komt er wat zon. We leggen aan de Gemeente steiger, wel vlakbij die grote witte "passagiersbakken", maar dat is niet niet anders. Zowaar WiFi bereik van het Parkhotel! Morgen wat later vertrek vanwege dat de volgende sluis een halve dag gestremd is ( goed programma PC navigo) dus dan erst de stad bekijken.