Staartje van de Moezel

19 september 2015 - Brodenbach, Duitsland

Vandaag weer grijzer en kouder. Zal zeker wel een buitje gaan vallen. We varen vrolijk verder over de Moezel, vele bochten worden genomen, vele dorpjes passeren met hun kerkjes, boulevards, campings en camperplaatsen waar de campers rij aan rij staan. De eerste sluis laat ons lang wachten, we kunnen zelfs 2 schuttingen niet mee omdat de sluis dan vol ligt ofwel met beroepsvaart dan wel twee passagiersschepen. Groot verschil tussen de ene en de andere sluiswachter, de een chagrijnig de ander vriendelijk en duidelijk communicerend. Flinke plensbuien, dan wee zon. We passeren Cochem, prachtige burcht hoog op de berg. We hebben er zin in, muziek aan en polonaise door het gangboord rond de boot. De mensen aan de wal zullen we denken, jaloers waarschijnlijk op ons plezier en vrijheid.

Aangezien we boodschappen moeten halen, is ons doel de jachthaven bij Treis. Echter hier blijkt geen ligplek voor ons, dus moeten we verder. Dus ook sluis Muden maar door, ook hier behoorlijk lang wachten, duw combinatie dat voor. We gaan samen met een Zwitsers riviercruise schip, verloopt goed, achter vast en motor stationair in de vooruit. Zo blijft de boot mooi langs de kant.
Om 18.30 uur bereiken we dan een ligplek, jachthaven van Brodenbach. Werd ook wel tijd, Debby is al begonnen met maaltijd bereiden met wat we nog hebben. Kleine haven, we worden vriendelijk geholpen door Duits echtpaar en leggen aan kleine steiger aan. Lekker eten op achterdek, het is weer droog en langs de havenmeester. Deze is er niet, maar je kan een briefje invullen en het geld in envelop bij hen in de bus doen.
Morgen verlaten we de Moezel en gaan een stuk de Rijn op, het schiet al op.