De Rijn

20 september 2015 - Brohl-Lützing, Duitsland

Het is vandaag zondag, dus lekker even uitslapen. Er is water  bij de steiger, dus kunnen lekker douchen. Om 10.30 uur varen we weg, de laatste bochten en sluizen  van de Moezel worden genomen. De eerste sluis zegt klaar te zijn , maar laat ons zeker nog 20 min wachten in de sluis. Dan gaan we weer een meter of 7 naar beneden. Op naar Koblenz, wat een ervaring om daar door te varen, eerst sluis Koblenz, konden we nog net mee met een passagiersschip, de Alberto Belluci, welke we al eerder gezien hadden in Cochem. Dan varen we uit en passeren het grote standbeeld van Keizer Wilhelm 2 en varen de Rijn op! Tjonge dat gaat hard, stroom mee. Zeker 14 km/ uur. Wel meer grote schepen, opletten op de blauwe borden. Dan nemen ze tegenstrooms de binnenbocht en moeten wij naar de andere kant. We varen best een stuk door; aan de Rijn zijn geen plekjes zoals aan de Maas en Moezel. Jachthavens zijn in dode armen of achter eilanden. In Brohl Lutzing varen we binnen,. Een kleine jachthaven waar een rokende drinkende havenmeester ons ontvangt. Aangezien het al laat is en we weinig eetbaars aan boord hebben, gaan we de stad in, we lopen een rondje, het is niet veel, nou ja stad??. Uiteindelijk komen we bij een pizzeria , waar we heerlijk eten.