Op naar Klein Willebroek

13 augustus 2015 - Klein Willebroek, België

Om 10 uur door de Londenbrug en na 20 minuten door de Siberiabrug. Het plan is door de Royerssluis te gaan, de Kattendijksluis draait pas om kwart voor een. helaas krijgen we te horen dat de wachttijd twee uur is, nou moet kunnen. Maar geduld is een schone zaak, uiteindelijk kunnen we pas kwart over drie door de sluis! Vol met beroepsvaart, vast aan bakboordzijde aan ander schip. Wel leuk gepraat met deze beroepsschipper, Belg, over het leven aan boord etc.

We draaien uit de sluis bakboord de Schelde op, stroom mee omdat het vloed wordt. Dat gaat  behoorlijk hard, nu 16 km/uur, ander 9 km/uur. Van de Schelde naar de Rupel en daar de afslag naar sluis Klein Willebroek. Nog net op tijd om te kunnen schutten, het waterniveau staat tot de rand van de sluis. Mini sluisje, hand bediend. Plekje gezocht in Willebroek en de avond vangt aan, broodje gezond gemaakt omdat het nogal erg warm is, maar de lucht kleurt al donker in de verte, er komt een goede ontlading in de atmosfeer. Buiten wordt de zon verduisterd en een enorme regenbui plenst over ons heen, maar we zitten droog, lekker een boek lezen.