Naar Antwerpen

11 augustus 2015 - Antwerpen, België

Ook vandaag lukt het om om 9 uur te vertrekken. We willen bijtijds aankomen, dan kunnen we nog alvast even de stad in. De Kreekraksluizen kunnen we zo invaren achter de beroepsvaart. Gaat lekker vlot en daarna door over de Schelde Rijnverbinding naar de grens. We melden ons bij de Noordlandbrug met ons Fd nummer, dat ik vorig jaar al aangevraagd heb. Dit nummer is aan de boot gekoppeld, de naam en maten zijn zo bekend bij de haven autoriteiten. We geven onze bestemming op, Willemdok, de jachthaven van Antwerpen. Het is een drukte in de haven, een enorm uitgestrekt gebied, grote zeeschepen worden gesleept, de binnenvaartschepen racen er tussendoor. Als motorjachtje goed stuurboordwal houden en ogen voor en achter, ze lopen je zo voorbij, maar slaan ook zomaar naar stuurboord af.
Even een eerste rondje door de stad gemaakt, de Grote Markt is schitterend evenals de Onze Lieve Vrouwe Cathedraal. Wat een prachtige kerk, net klaar na een renovatie welke in 1965 gestart is! Zie de foto's.