Observaties vanaf de boot......

17 augustus 2017 - Lagny-sur-Marne, Frankrijk

Achter ons ligt een klein plezier-rondvaart bootje. Op een gegeven moment komt een zwaarlijvige man en een slanke kleine vrouw aanlopen. Zij begint onmiddellijk het schone bootje nog schonerte poetsen en laat haar handen flink wapperen...hij staat er met zijn dikke buik naast en wijst aan waar ze nog moet poetsen...Ik zie mijn vrouw steeds roder worden en denk....ze zal toch niet???Maar ze is wijs...mondje dicht en zelf doorgaan met poetsen ;) ik ook ;) Wat worden vrouwen vaak misbruikt in hun goedheid.

Als we na een wandeling terugkomen zit er een jongeman een biertje te drinken aan de wal, vlak bij de boot. Op een gegeven moment neemt hij iets, wat is onduidelijk en binnen een minuut is hij van de wereld. We zien vele grote vloeitjes naast hem liggen. Drank en alcohol, zo lijkt het.  De  mensen lopen langs hem heen en raken er niet van onder de indruk. Wat moet je doen, wij besluiten het te observeren en hem eerst even zijn roes te laten uitslapen. Na 15 minuten staat hij plotseling op, zoekt groggy zijn vloeitjes bij elkaar en loopt weg. Behoorlijk aangrijpend om te zien hoe iemand, zo jong al de grip lijkt kwijt te raken.