muritz see

10 september 2013 - Rechlin, Duitsland

Dinsdag 10 september.. We worden wakker van de wekker, knipperen met onze ogen...ha! "Zon schijnt" roepen we in koor. Snel opstaan en vertrek klaar maken. Het Blauwe Paradijs in. De lucht trekt weer wat dicht dus doen we de tent dicht en kachel aan. Muziekje en genieten maar. Bij de brug van Malchow moeten we wachten. Passagiersboten varen ons voor, bij bosjes. Malchow vraagt een bijdrage voor brugrestauratie, ik gooi 2 euro in de zak aan een stok. Het is een mooi en kleurrijk plaatsje, mooie verzorgde achtertuintjes. Je voelt je een beetje een voyeur.

We varen door richting meer van Muritz. Een bijzondere plek. De hoogste plek in de Muritz-Elde-Wasserstrasse. Het is een plateau en naar het meer varend varen we stroomopwaarts en het meer uitvarend stroomafwaarts. Schematisch weergegeven onze routeWe eten een hapje en doen een tukje. Lekker. Dan horen we wat? Blijken de katten tikkertje te spelen in de gangboorden en op dek. Rondjes van 36 en het gaat maar door. Om de beurt komen ze even bij ons op bed. Ik zei het al....kleine kinderen gelijk. Nu 3 uur later jagen ze elkaar nog de boot over. Hopelijk kiepert en niemand over boord. Moet je dat dan wel toelaten? Vroegen ze vroeger van mijn kinderen soms ook. Als een kind niet bang is, het zelf doet of wil en jij bent met gezond verstand in de buurt moet het mogen als het geen dreigend gevaar oplevert. En nu liggen we dus hier heerlijk voor anker