Maandag 9 september

9 september 2013 - Plau am See, Duitsland

Maandag 9 september...het water valt met bakken uit de lucht. Wat doen we? First things first. Boodschappen en internet opwaarderen valt Peter ten deel. Wierpotten en binnenboel valt mij ten deel.
Peter wordt het hele stadje doorgestuurd. Als ze iets niet kennen moet iemand anders het doen. Uieindelijk was er een vrouw ;-)) die wat snuggerder was en bingo! We kunnen weer internetten, jippie!!!

We besluiten te blijven liggen, niet het mooiste stuk varen zonder goed zicht, lezen, puzzelen en Peter speelt klarinet...ohhhhhh mooi!

Dan belt mijn moeders mentor. Moeder is ziek, ligt al enige tijd in het ziekenhuis en gaat niet echt vooruit. Probleem, wat doe ik. Elke dag bel ik naar het ziekenhuis, chirurgie, niet de warmste afdeling. Maar gaande weg breek ik een beetje in en werken we aardig samen. Toch hangt het als een schaduw boven mij. Ik kijk of mijn zonen mogelijk mij kunnen halen. Willen wel, werkvloer praktisch moeilijk.

Peter kook, lekkere bami, alleen de geur is al watertandend. We zetten lichte muziek op. Gerard Cox vertelt dat de zomer weer voorbij is, Frans Bauer gaat in een luchtballon etc. Daarna was ik af en gaat Peter wandelen met de poezen. Koffie, lezen, wordfeuten etc. Ik in de salon, Peter in de eethoek en de poezen op hun eigen onderkomen. Peace man! Het begon te gloren aan de horizon, morgen bij tijd op en varen.