sightseeing Plau

8 september 2013 - Plau am See, Duitsland

Zondagmorgen 8 september slapen we een beetje uit. Vandaag gaan we Plau bekijken. We pakken de fietsen en rijden heerlijk rond. Wat een zalige fietsjes (electische aandrijving) de panden zijn prachtig!!! Wat een mooie architectuur, statig en rijk versierd. Duitsland moet vroeger erg rijk zijn geweest voor de crisis en oorlog. Zo veel mooie panden. Velen zijn optimaal opgeknapt en dragen de kleuren staalblauw en appeltjes groene kozijnen. Klinkt lelijk, maar is erg mooi! We eten een "ijsje" groot genoeg voor een gezin! Lekker en daarna weer naar de boot.
Veel telefonisch contact met thuisfront ivm ziekte oma Nijboer, ligt nog in ziekenhuis ivm koorts en uitdroging.

Net als we denken een rustige avond te zullen hebben merkt Peter op....waar is Youp...Hij is niet meer buiten....Lijn en Youp weg!! Met onze liefste stemmen roepen we en daar komt meneer aan stappen, lijn achter zich aan en uiterst best gehumeurd. Peter had vergeten de lijn vast te maken dus Youp dacht dat hij vast zat aan een oneindig lange lijn. Pfffffff, gauw mee naar binnen. Youp nestelt zich onder de eettafel..een uur later..Waar is Youp??? Alles afgezocht...Youp is pleitte, luik boven deur stond nog open en springen kan Youp als de beste. Het regent pijpenstelen...Peter aan het zoeken, ik pak mijn jas en roep op het achterdek en zie hem vlak bij mij staan. Nu rustig blijven....Peter hurkt zich en roept...Youp loopt op hem af als Peter hem wil pakken krabt hij zich los....de schooier. Bloedende hand!!! Ik pak snel wat ham en lok hem in het donker...hij is slim en blijft op afstand. "Youp kom!" Miaurrwnmm... Vrij vertaald "nee, heb ik geen zin in!"

nou krijg dan de rambam! We gaan naar de boot, praten met Miep en ik rammel nog met de brokjes....daar komt hij aan...staart omhoog. Peter hurkt zich en houdt de brokjes voor en Youp laat zich rustig pakken. Na drie kinderen "verkeerd" te hebben opgevoed
Weten we het, liefdevolle belangstelling voor zijn emotie, beloning voor het komen..en snel naar binnen aan de lijn!

En alsof dat alles nog niet genoeg was Miep vond ook dat ze moest laten merken dat ze aan boord was...die ging op de kabelaring zitten kijken naar Peter die bezig was de romp van de boot schoon te maken. PLONS!!!! Miep te water, aan de lijn en met tuigje. Ze zwom als de beste!!!! De lijn hield haar precies op zwemniveau boven water. Snel viste ik haar er uit....verzopen kat, snel afgedroogd en getroost.....;-))