altijd goed om zelf na te denken

10 september 2013 - Müritz, Duitsland

Vergeten te benoemen. Op een gegeven moment vraagt Peter of ik het roer wil overnemen. Geen probleem. "Route volgen" geen probleem. "Zitten hier ondiepten in het meer?" "Nee, je kunt gerust afsnijden" mooi,
Peter verdwijnt in het vooronder en ik manoeuvreer de boot op de door mij gewenste koers, zo snijd ik 2x een stuk af. Diepte meter geeft 12 meter aan. Even later 6m, toch maar even opletten, 5,5 .....5...,,4,5..,,,4...3,5...
Niet denken, roer om naar officiële koers 5... 5,5....6...8..,10 Mooi! Dan maar de uitgezette koers. Maar dat is een lange flauwe bocht...toch maar weer afsnijden, dichter langs de oever, ook mogelijk minder wind en golfslag.
Ik pak de verrekijker en zie een gele boei....OEI....ik zie er nog meer. Koersnik regelrecht op een ondiepte af. Terug naar uitgezette koers en na ondiepte maar weer binnen bocht. Als Peter na een uurtje weer aan dek komt zeg ik dat er wel ondieptes waren. "Ja maar die zijn betond" Ja, maar jij zei dat er geen ondieptes waren....."kijk daar heb je nou vaarbewijs 1 en 2 voor gehaald"

Tjonge....... Meer wil ik er niet van zeggen. Blijf altijd ZELF varen, kijken en denken!

Ons plekje voor de nacht