Uithoorn naar Leiden

19 augustus 2016 - Warmond, Nederland

Weer zo'n mooie ochtend, prachtig plekje aan het water, een jonge fuut ziet dat zijn moeder een visje gevangen heeft en snelt met veel kabaal die kant op, 'eist' zijn portie. Bekend beeld als ouder. Het is fijn om je kinderen te geven. Alles aan kant, ontbijt, koffie en krantje gehad, dan los over de Amstel naar zijn eind punt, daar wordt het een kanaal. ( Drecht en Aar kanaal.) Wij slaan naar stuurboord de Drecht op. Een groot geel bord waarschuuwt dat de brug bij Leimuiden N 207 lager is dan gebruikelijk, 3.15 mtr ipv 3.50. Wij kunnen net 3.50 meter passeren, dus...... Doen net of er niets aan de hand is, eerst zien dan geloven. Maar de realiteit is zoals aangekondigd, we kunnen er zo niet onderdoor, er wordt een nieuwe brug aangelegd, die dus lager wordt dan de originele! Slechte zaak lijkt mij. Maar we willen door, dus moeten de tent afbreken, letterlijk. Een heel gedoe, met ritsen welke vast zitten, maar het komt in orde en met tent doek op mijn hoofd, door een spleetje kijkend varen we onder de nieuwe brug in aanleg door. Gelukkig kunnen we even verderop aanleggen om de zaak weer op te bouwen. Zo varen we weer verder, een ervaring rijker, je weet nooit wanneer dit van pas komt. Leiden wordt lastig te halen, de bruggen  hebben spitspauze tussen 16 en 18 uur, dus besluiten we op de Kagerplassen een ligplek te nemen. Mooi gebied, we zijn er nog niet eerder geweest.