Woensdag 2 september

2 september 2015 - Dun-sur-Meuse, Frankrijk

De ochtend begint nevelig, september is begonnen. De wolken hangen laag, maar het is weer droog. Na de watertanks weer gevuld te hebben varen we half tien weg. Het landschap is anders dan voorheen, vlakker en wijder. Veel stukken van de Maas zijn gekanaliseerd, dan steekje een bocht af, veelal met een sluis erin, in de Maas zelf ligt dan een stuw. Er groeien veel lange waterplanten in de kanalen, lastig want die blijven in de schroef zitten, dat merken we op een gegeven moment ook wel, de boot stuurt anders en kan minder toeren maken. Een paar keer flink achteruit en vooruit slaan, lost het weer op. De zon gaat doorbreken en het wordt aangenaam weer. Het is erg stil op het water, we komen maar drie boten tegen en onze kant op geen. We leggen aan in Dun sur Meuse, na een tijdje komt het Engelse echtpaar, ook vertrokken uit Mouzon, aanleggen. Vanaf september moeten de volgende sluizen ( 27 t/m 11) die nog handbediend zijn, afgesproken worden. Dus dat vraagt enige planning.