Thionville

12 september 2015 - Thionville, Frankrijk

Vandaag niet een te lange dag, naar Thionville, om dan morgen goed uit te komen in Luxemburg bij de haven waar diesel getankt kan worden, deze is in Luxemburg een stuk goedkoper. Buienradar liet zien dat het in de loop van de dag behoorlijk nat zou worden, gelukkig bleek dit anders uit te vallen. De hele dag droog, wel meer grijze bewolking. Ideaal weer om de boot eens goed schoon te maken en in de was te zetten. Debby vaart en ik poets. Eerst schoonmaken met water en wax shampoo, daarna met hard wax inwrijven en uitpoetsen. Pittig werk, maar het resultaat is altijd wel mooi. Om 14 uur in Thionville aan de kade. We lopen het stadje in, altijd prachtig verzorgde bloemenperken en parken hier in Frankrijk, echt schitterend. We lopen tegen een Carrefour op en gaan eruit met een '  kar aan voer '. In de loop van de middag ga ik door met schoonmaken, de reling moet schoon en gepoetst. Ze ziet er weer schitterend uit. Ondertussen bereid Debby een heerlijke maaltijd. De avond is rustig, lezen, mijn dagelijkse oefeningen ( opdrukken en sixpack ). Noodzakelijk want beweging krijg je niet veel op de boot.