Naar Metz

10 september 2015 - Metz, Frankrijk

We worden wakker om 8 uur, er blijkt vlak bij onze aanlegplek markt te zijn. Dus na het ontbijt even een rondje erover heen. Bloemkool voor het avondeten gekocht, paar kippenpoten, champignons en bananen voor door de havermóut s ochtends. De wind is wat aangetrokken, maar volop zon. De rivier  blijft prachtig, geen enkele boot komt ons tegemoet. Het sluizen zijn weer voor ons alleen, het verval is wel groot, vaak een meter of 7 a 8, lange lijnen dus. We willen naar Metz en daar morgen een dagje kijken, moet erg mooi zijn. We kiezen voor de jachthaven in de stad, ligt vrij centraal en dan kan je er lopende heen, iets duurder, veel, beter. Om 17 uur komen we aan, na de zaken zoals gebruikelijk na aankomst als electra aansluiten, alles ordenen, lijnen netjes, pc afsluiten, instrumenten uit, melden bij de ' capitainerie' en betalen, gaat Debby met de iPad naar de WiFi en ik zal de avondmaaltijd maken. Na het eten allebei naar de capitainerie voor de WiFi, helaas geen bereik op de boot. Morgen de stad bekijken.