Dag drie: Zeewolde naar Muiden

4 augustus 2015 - Muiden, Nederland

Vanochtend net voor de wekker wakker geworden, het was grijs en regenachtig. Bleek het anker behoorlijk gekrabd te hebben, we lagen wel 100 meter van onze oorspronkelijke plek, midden in de vaargeul naar de haven van Zeewolde! Snel weer op de plek gelegd en aangezien het zo grijs en nat was, nog even een half uurtje onder de wol gekropen. Na de havermoutpap en koffie, het anker op gehaald, ontdaan van bos waterplanten en op cruisesnelheid richting sluis Nijkerk. Ook deze propvol bootjes, maar das gezellig, mits ieder rustig invaart en er geen harde wind staat, dan gaat alles goed en vlot. Het weer klaarde op zoals voorspeld en met zonneschijn kwamen we langs slot Muiderpoort en door de Grote Zeesluis van Muiden. Nou de naam doet heel wat vermoeden, maar het is maar een klein antiek sluisje, wel gezellig naast de terrasjes. Nu in de mooie avondzon gegeten op het achterdek, een lekkere zomeravond tegemoet. Morgen over de Vecht richting Utrecht, stuk AmsterdamRijn kanaal en dan Merwede kanaal op naar de Lek. Doel is Schoonhoven, alwaar mijn vader geboren is, het graf van mijn opa bezoeken, eventueel naar het stadsarchief voor geboorte aktes van familie en het Zilver museum aldaar. Schoonhoven heeft een opleiding tot zilversmeden. 6 uur gevaren, 2 sluizen 50 kilometer.