Na een weekje ertussen uit

21 september 2013 - Oranienburg, Duitsland

Na een weekje bij onze moeders te hebben doorgebracht hebben we de boot weer opgezocht. We hadden haarbin Oranienburg gestald. Hele vriendelijke, vrolijke haven. Recreanten op achterdek, samen werken aan de boten, potjes kaarten met potjes bier. We komen 's avonds aan, laden noodzakelijke zaken uit, installeren ons voor de nacht. Martijn, oudste zoon vaart paar dagen mee. Het is zaterdag 21 september, de herfst is begonnen. Dat zien we ook duidelijk aan de oeverbeplanting e.d.

Zondag 22 september staan we vroeg op. Na het ontbijt gooien we de trossen los. De week onderbreking heeft veel kracht gevraagd maar het water, de bever die we al snel zien, het weer en de bemanning maken alles goed. We varen richting Berlijn. De Oder-Havel-Wasserstrasse is druk bevaren. De mensen genieten van de mooie herfstdag. Langzaam nadert Berlijn, we kijken er naar uit. We zijn meerdere keren in Berlijn geweest en zijn dol op deze prachtige stad. Volop cultuur, architectuur, gezelligheid en geschiedenis.