Berlijn, here we come

22 september 2013 - Berlin, Duitsland

Aangezien Berlijn hoofdzakelijk vaste bruggen kent en de hoogte maat van onze boot niet exact bekend is gebruiken we de menselijke meetlat die we aan boord hebben......Martijn, met schoenen aan 2 meter! En zo komen we achter (redelijk) wat onze hoogte is. Het levert leuke plaatjes op.

We zijn blij als we over de Unter Spree varen. Prachtig mooi. Gaande weg worden we weggedrukt door alle rondvaartboten, die voorrang hebben. Peter moet zijn hoofd er goed bijhouden. Martijn en ik maken foto's. Langs de Reichstag, Haupt Bahnhof, regeringsgebouwen, etc. Imponerend is dan het monument voor mensen de probeerden de Spree over te steken tijdens de tijd van de "muur" en gedood zijn.
Wat mij persoonlijk erg boeit in Berlijn is de twee zijden van de stad die elk een eigen geschiedenis en "wederopbouw" kennen en daarna nog een gezamenlijk stuk wederopbouw. Oude panden die "gemoderniseerd" worden, in ere hersteld worden en totaal nieuwe architectuur.
Fascinerende stad!

Dan besluiten we de boot aan te meren. Morgen willen we de stad genieten. We vinden een goede plek en meren aan. Heerlijk!!!! Mooi uitzicht op de stad, we kijken rechtstreeks op de televisietoren met ronddraaiend restaurant. Het is volle maan, zachte avond en we zijn blij! Alle lof aan onze kapitein! goed gedaan jongen!!
 Avonds gaan we de stad in.....Martijn stelt voor naar Unsicht Bar te gaan. Eten in het stikdonker, het is een blindenrestaurant, dwz alles speelt zich in het aardedonker af, bediening door blinden. Het is een hele bijzondere ervaring. We genieten!! Boot ligt onder de Reichstag