Groser Zernsee

25 september 2013 - Großer Zernsee, Duitsland

We besluiten te gaan tanken in Werden. Na enig zoeken vinden we het bunkerschip. De man is stomverbaasd dat wij nog varen en terug willen varen naar Nederland. We kletsen gezellig tot de 500 liter er in zit. Au! Dat doet even pijn in de knip. Snel een ijsje...en het laatste stukje cake.. Lekker!!! Dan gaan we naar Werden alwaar zich een electronica zaak voor boten bevind. We zijn op zoek naar speciale zekeringen. De man is zeer behulpzaam. We kopen ook een nieuwe landvast speciaal voor sluizen, ik ben een stuk ruw touw zat! Dan naar de Netto voor wat boodschappen. He, wat heb ik toch plezier van mijn boodschappen karretje. Van pure pret stuur ik Peter de warme bakker binnen, dat is heel gevaarlijk....of hij kletst uren...of hij kan het niet laten..koopt iets heerlijks bij de koffie. het laatste gebeurd.
Bij aankomst op de boot hebben de eenden en meeuwen hun best gedaan de boel flink onder te schijten. Poetsen maar weer. Gelukkig spoelt het vrij gemakkelijk weg.
Dan varen we weg en gaan heerlijk voor anker op de Grosse Zernsee. Heel groot meer, geen boot te zien. We liggen moederziel alleen. Zo fijn!!! Lekker broodje gezond....het is niet te beseffen hoe gelukkig we zijn dit te kunnen doen. Geen tijdsdruk, geen echt strak plan, behalve druk ivm zieke moeder. Ik voel me gelukkig, rijk en gezegend.